Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Drodzy Nauczyciele,
z radością przedstawiamy Wam „Dzienniczek czytania”, opracowany przez zespół Alternatywnej Listy Lektur i Ratowników Czytelnictwa pod patronatem Wydziału Pedagogicznego UW. To narzędzie zostało stworzone, aby Wam ułatwić rozwijanie nawyku codziennego czytania dzieci w klasach 0-4, ma to ogromne znaczenie dla ich rozwoju.
Dlaczego warto?
Badania pokazują, że dzieci, którym rodzice czytają codziennie, poznają nawet 100% więcej słów niż ich rówieśnicy, którym się nie czyta. Ta różnica ma realny wpływ na ich sukcesy edukacyjne i społeczne.
„Dzienniczek czytania” pomoże w:
- Motywowaniu dzieci do regularnej lektury poprzez zabawę i pozytywne wzmocnienia.
- Monitorowaniu postępów w czytaniu.
- Budowaniu więzi między dzieckiem a rodzicami podczas wspólnego czytania.
To Wy decydujecie, jak najlepiej wykorzystać to narzędzie. Możecie wyznaczać dzieciom czas na codzienne czytanie, zachęcać rodziców do sięgania po lektury spoza kanonu, a także promować głośne czytanie w domu. Tego typu dzienniczki sprawdzają się w wielu szkołach na całym świecie, a nauczyciele podkreślają ich pozytywny wpływ na wyniki w nauce i rozwój dzieci.
Zachęcamy Was do przekazania dzienniczków rodzicom i wspólnego budowania nawyku codziennego czytania. To inwestycja w przyszłość naszych uczniów, która przyniesie im długotrwałe korzyści.
Jak korzystać z dzienniczka?
Wystarczy wydrukować (najlepiej w kolorze) stronę wstępną i kilka stron z tabelkami, a następnie włożyć je do miękkiego segregatora.
Serdecznie pozdrawiamy,
Edyta Plich
Magdalena Siekierzyńska